Від Песаха до Шавуот: почався відлік Омера
У другу ніч Песаха розпочинають відлік днів між святами Песах та Шавуот — «Сфірат а-Омер». Ця назва нагадує про «омер» — міру ячмінного борошна, яке приносили до Храму як дар Вс-вишньому на другий день Песаха.
Обряд відліку днів від Омера відбувається щодня з настанням темряви. Перед формулою рахунку вимовляється відповідне благословення. Період часу між принесенням у жертву Омера та святом Шавуот називається «дні рахунки Омера».
49 днів відокремлюють перший день Песах від свята Шавуот. Тора наказує вести рахунок цим дням, тому щодня євреї говорять: «Сьогодні — такий день після принесення Омера».
Період Сфірат а-Омер має статус «часткової жалоби» (за винятком свята Лаг Ба-Омер). За часів рабі Аківи саме в період рахунку Омера вибухнула страшна епідемія серед його учнів, яка забрала життя багатьох тисяч із них. Епідемія тривала 33 дні. Смерть учнів раби Аківи, майбутніх вчителів всього Ізраїлю, завдала величезної духовної шкоди єврейському народові.
Тому в перші 33 дні рахунки Омера, в період між Песахом і Шавуотом, євреї і донині дотримуються низки траурних звичаїв. Цими днями не стрижуться і не голяться, не проводять веселі застілля та весільні церемонії. Хоча з приводу точних дат жалоби думки розходяться, і існують різні традиції, прийнято вважати, що саме в Лаг Ба-Омер учні рабі Аківи перестали вмирати і тому в цей день траурні звичаї скасовуються.
Заповідь «Сфірат а-Омер» покликана підкреслити перевагу духовної свободи над фізичною. Звільнившись від єгипетського рабства, сини Ізраїлю здобули справжню свободу лише тоді, коли через 49 днів після виходу з Єгипту отримали Тору біля гори Сінай. Знаючи, що мета звільнення — отримання Тори, вони з нетерпінням рахували, скільки днів минуло і скільки ще залишається.