Новий звіт Інституту моніторингу миру та культурної толерантності у шкільній освіті (IMPACT-se), засвідчив значні зміни в індонезійських шкільних підручниках, де усунуто антисемітські стереотипи та запроваджено толерантніше ставлення до євреїв та Ізраїлю.
Дослідження, проведене за стандартами UNESCO, проаналізувало понад 40 підручників нової національної програми Індонезії, порівнявши їх із попередньою версією.
З підручників вилучено образливі згадки, зокрема твердження про жадібність євреїв чи їхню нечесність, а також історії, що принижують єврейську культуру.
Натомість підручники визнають євреїв «людьми священних книг», порівнюють Тору з Кораном, підкреслюють екологічний сенс Шабату та описують гармонійне співіснування пророка Мухаммеда з євреями Медини.
Християнські підручники наголошують на єврейському походженні Ісуса, відкидаючи ідею колективної провини євреїв.
Питання ізраїльсько-палестинського конфлікту майже не згадується, а Ізраїль більше не характеризується як «колоніальна держава».
Звіт відзначає прогрес у релігійній толерантності, що збігається з переговорами про нормалізацію відносин між Ізраїлем та Індонезією до жовтня 2023 року.
Незважаючи на окремі згадки про євреїв у негативному контексті та відсутність окремої теми про Голокост, зміни свідчать про формування культури терпимості.