Рош Ходеш Хешван завжди святкується два дні, оскільки Хешван слідує за Тішреєм, який має завжди 30 днів, тобто є повним місяцем. Перший день Рош Ходеш припадає на тридцяте Тішрея, а другий — на перше Хешвана, цього року це п'ятниця та субота, 1 та 2 листопада.
Інша назва місяця — Мархешван. Як і назви більшості місяців єврейського календаря, слово Мархешван взято з аккадської мови і означає восьмий місяць.
Але єврейські мудреці трактували назви єврейських місяців, ніби вони були івритського походження. Слово Мархешван, на їхню думку, складається з двох частин: «мар» і «хешван» (деякі називають цей місяць скорочено — «хешван»).
Слово «мар» має два значення. Перше з них — «гіркий». Цей місяць називають так, бо в ньому немає свят зі статусом «йом тов» та встановлених постановою мудреців. Хоча й деякі інші місяці не відзначені святковими днями, саме в Мархешвані особливо відчутний різкий перехід від місяця Тішрей, сповненого радісної атмосфери свят до буднів. Крім того, цей місяць припадає на найсумніший період року, коли природа в'яне, дні стають коротшими, а небо затягнуте хмарами. Ще одна причина «гіркоти» цього місяця полягає в тому, що саме в Мархешвані, згідно з однією з думок у Талмуді, розпочався потоп.
Друге значення слова «мар» — «крапля». Таке його значення пов'язують із початком періоду дощів у Ерець-Ісраель. У книзі Млахім також наводиться і давня назва цього місяця, яка була прийнята у євреїв і ханаанеян: «буль», бо:
- Цього місяця в'януть трави і листя на деревах («буль» зводять тут до дієслова «ліболь» — «в'янути»).
- Через дощі на ґрунті утворюються грудки землі («буль» означає також «ком»).
- Цього місяця починають замішувати корм для тварин із заготовленого силосу, оскільки на луках вже немає трав (тут «буль» походить від дієслова «лівлоль» — «замішувати»).
Починаючи з сьомого дня місяця, Хешван у Країні Ізраїлю — Ерец Ісраель починають молитися про дощ. За межами землі Ізраїлю, де дощі рясні та потреба в них не така велика, молитися про дощ починають лише через шістдесят днів після осіннього рівнодення.
Також будівництво Єрусалимського Храму було завершено в місяці Мархешван, але цар Шломо, що мав пророчий дар передбачення, сказав, що торжество на честь початку храмової служби слід відкласти до наступного року, до місяця Тишрей, і він саме так і вчинив, тож Мархешван і на той час залишився «ображеним». Всевишній обіцяв тоді нагородити його у майбутньому ще більшою урочистістю — початком служби у Третьому, вічному Храмі.